רמקול 12, 15 או 10 אינצ? מה הם היתרונות והחסרונות של גודל האלמנט של הרמקול, בהנחה שמשווים בין רמקולים מאותה הסידרה רק בגודל שונה

ראשית… קצת רקע:

רמקול הוא מכשיר שביכולותו להפוך אות חשמלי לצליל הניתן לשמיעה, הרמקול מורכב בין היתר ממגנט קבוע ומסלילים של מוליכים חשמלים, הנעים בתוך השדה המגנטי. תנועת הסליל ביחס למגנט הקבוע דוחף את האוויר אל הזרום החשמלי, אשר גורם להרעדת האוויר סביבו ובכך נוצר למעשה גל קול, שזהו הצליל אותו אנו שומעים. לאיכות ולעוצמת הצליל המושמע יש מרכיבים משפיעים רבים נוספים, ביניהם החומרים מהם בנויה תיבת התהודה, תיבת הרמקול וצורתה, האם הרמקול כולל או לא כולל מגבר, תחום התדרים, אופי השימוש, וכן גם הגודל.

השאלה, באיזה רמקול לבחור?

כאשר מתקבלת ההחלטה לרכוש רמקול, יש להבין מהם הצרכים של כל לקוח, ומה עתיד להיות השימוש של הרמקול. המשתנה המשמעותי ביותר בעת בחירת רמקול הוא ראשית גודל ואופי המתחם בו הוא יושמע, יש לקיים התאמה בין גודלו הפיזי של הרמקול לבין נצילות החדר.

עם זאת, אכן קיימים הבדלים ומשתנים בין גודל של רמקול אחד למשנהו, ככלל, רמקול גדול יותר מאפשר טווח תדרים רחב יותר, אך טווח תדרים רחב יותר איננו תמיד פקטור משמעותי לכל אדם. האוזן האנושית יכולה לקלוט בין 10 הרץ ל20,000 הרץ, בעוצמת שמיעה שנע בין 0 דציבל עד ל140 דציבל. אדם אכן מסוגל לשמוע צליל מעל 140 דציבל, אך אירוע זה יגרום לכאבי אוזניים, ואף לפגיעה בלתי הפיכה בשמיעה. לכן, יכולתו של רמקול להגיע לדציבלים גבוהים, איננו תמיד פרט ישים ושמיש.

גודלו של רמקול משפיע הן על טווח התדרים, והן על העוצמה שהרמקול מסוגל להפיק. עוצמת הרמקול משתנה במספר דציבלים מועט לכל אינץ’ נוסף של רמקול, לכן נתון זה איננו תמיד משמעותי ומשפיע על בחירת הלקוח. יתר על כן, גודל הרמקול משפיע גם על מחירו, באופן ברור, ככל שגודל הרמקול גדול יותר, כך מחירו גבוהה יותר.

בנוסף, אל נשכח את יתרונות הרמקולים הקטנים יותר. גודל קטן של רמקול מאפשר העברה מהירה יותר בשדה המגנטי, וכן רמקול קטן יותר ישמע במקרים רבים גם חלק יותר. אם כך, ניתן לומר כי גודל הרמקול אכן משפיע על מספר משתנים משמעותיים, אך הוא איננו המשתנה היחיד שקובע.

רמקולים בגדלים 15 ו12 אינצ

לרוב, דיגיי, להקה, אולם אירועים וכנסים, המחפשים מערכת הגברה עםווליום גבוה לחלל גדול או למקום פתוח, יעדיפו את יתרונות הרמקולים הגדולים יותר 15 אינצ המתאימים לצרכיים ללא חשיבות רבה ליתרונות הניידות, משקל וזריזות של רמקולים קטנים יותר

רמקולים 10 אינצ ומטה

לעומת זו, מהצד השני, מקומות בעלי חלל קטן, נגנים וזמרים הזקוקים לציוד קל משקל ויעיל, יעדיפו לרכוש רמקול קטן ככל האפשר המתאים לצרכיהם, על מנת לשמור על רמת דיוק גבוה, משקל נמוך ויתרון משמעותי של אחסון ושינוע.

תגובות(01)

  1. אביתר מרץ 27, 2022

    אחלה מאמר

    הגב

כתוב תגובה